Webdesign

Webshop 2.0: Gebaseerd op UX, UI en conversie innovatie

Met veel plezier deel ik een project waar ik de afgelopen tijd aan heb mogen werken als projectmanager bij Team F&J. Voor onze klant, Slagerij van Guilik, hebben we hun webshop volledig vernieuwd. Het doel was om niet alleen een moderne en aantrekkelijke uitstraling te creëren, maar ook om de gebruiksvriendelijkheid (UX) en het visuele aspect (UI) te verbeteren. Daarnaast wilden we de technische SEO en performance optimaliseren, met name met betrekking tot Google Pagespeed Insights.

Voorafgaand aan de wijzigingen was de site niet bepaald een ster op het gebied van snelheid en gebruiksvriendelijkheid. Maar nu, na de nodige optimalisaties, voldoet de site aan alle eisen van Google Site-vitaliteit en is de website een stuk sneller en prettiger in gebruik. Het was een uitdaging om alles precies goed te krijgen, maar het resultaat mag er zijn.

Het vernieuwde ontwerp, dat verzorgd werd door mijn collega Timo Bolhoeve, sluit perfect aan bij het karakter en de uitstraling van Slagerij van Guilik. Hij wist precies de juiste aspecten te benadrukken met zijn creatieve ontwerp, waardoor de webshop nu het imago van de slagerij uitstekend weerspiegelt.

Het geeft mij, en het team, veel voldoening om te zien hoe dit project is uitgepakt. We zullen de komende tijd nauwlettend de impact op conversies en gebruikerservaringen van het nieuwe ontwerp monitoren en waar nodig bijsturen. Het was een dynamische maar prettige ervaring en ik ben trots op wat we samen hebben bereikt. Op naar de volgende uitdaging!

Vaardigheden: Communicatie, Conversie-optimalisatie, Gebruikerservaring, Projectmanagement, Webanalyse, Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Project delen

2 augustus, 2024